Skrivpuff: Hänga ihop. 23 oktober 2014.

Hänga ihop.

Han tittar stint på mig med skruvmejsel i handen. Utmanande. Nedvärderande. Jag får inte riktigt ihop det. Såg jag rätt? Jag gnuggar ögonen med de kalla fingrarna som för att se minnet av det som just hände tydligare. Det börjar klia i intensivt hårbotten. Kastade han inte precis iväg det lilla barnet? Barnet som klängde, som pockade på uppmärksamhet, som inte ville ge sig. Barnet som behövde hjälp.

Jag får inte riktigt ihop det. Kastade han barnet?

7 thoughts on “Skrivpuff: Hänga ihop. 23 oktober 2014.

  1. Jag vet inte, har märkt att när jag försöker skriva lite längre så kör jag fast och fixerar mig vid att jag inte vet hur det ska sluta/vilken riktning det ska ta. Men det är nåt jag försöker jobba på.
    🙂

Leave a Reply

