Skrivpuff, Trött. 3 november, 2014.

Hängd.

Allt stannar upp. Utom tiden, som rasar vidare. Andningen som blir ytlig, blicken som slirar mållöst utan att få fäste. Tänderna som gnisslar. Axlarna som spänns. Fingrar som klickar utan gensvar.

Den digitala ormen jagar enträget sin svans på skärmen, outtröttlig. Själv blir jag trött. Trött på den nya sköna teknik som alltid ska underlätta, hjälpa, avlasta, förenkla och jag har inte tid. Jag har inte tid att vänta på att webbläsarens femton fönster ska ladda. Jag har inte tid att vänta på den information jag behöver. Jag har inte tid att logga in igen, ansöka på nytt, svara på mejlet, kommentera inlägget, radera inlägg, kontrollera status, omboka eller undersöka vad som gick iväg vart och återskapa allt det som försvann.

Jag har inte tid med den nya tidens snabba och moderna metoder som underlättar livet, när det hänger upp sig. Allt som finns inom en armlängds avstånd är onåbart innan ormen tröttnar. Men den tröttnar inte. Istället är det jag som gör det, smäller ihop datorn och surfar ut i den gråkalla vardagen.

8 thoughts on “Skrivpuff, Trött. 3 november, 2014.

  1. Man blir trött och stressad av det, just för att man förväntar sig att det ska gå enkelt och fort. Gillar sista meningen – att du surfade ut i den grå vardagen.

Leave a Reply

