Skrivpuff, bildinspiration. 25 november, 2014.

Jag har aldrig dragit mig för lite återvinning. Det är en lyx rent av, det där… med att få saker utan att direkt ge någonting för det… Så är det med min inredning… så är det med mina kläder… Jag vet inte varför man ska byta ut sina saker för att alltid ha det senaste. Ja, en del tycker nog att jag är lite säregen… men var sak är förknippad med ett minne och jag tycker om att omge mig med minnen. Att det blir lite trasigt ibland… det gör väl inte in så mycket? Jag lagar hellre än bra… och jag är inte rädd för att använda sakerna heller. Vad gör väl det, om de går sönder lite? Då tar jag fram nål och tråd, spik och hammare, eller lite lim och en klämma, och så ordnar jag det. Det ger en viss yta. En viss karaktär. Det kallas patina. Eller proveniens, om man frågar experterna. Jag bevarar lite av dåtiden, i nutiden, till framtiden. För din skull, för min skull, och för de kommande generationernas skull. För att det är roligt, för att det ger karaktär, och för att det vittnar om liv, lust och möjligheter. Antikvariernas riddare och miljöns tjänare… det är jag.

4 thoughts on “Skrivpuff, bildinspiration. 25 november, 2014.

Leave a Reply

