Skrivpuff, Skriva. 4:e januari, 2015.    

– Ja, det kan du skriva under på att vi är, sa Åke och vred till på ratten för att parera en sten som dykt upp från ingenstans. Jag slog emot fönstret med en dov duns och hoppades att den iskalla färden skulle få ett snart slut. Det öde landskapet utanför hytten såg dock inte lovande ut. Åkrarna verkade oändliga. Jag suckade. Antagligen skulle det dröja länge till innan jag var hemma igen. Jag bannade mig själv för att jag tagit den där genvägen, över att jag nu satt fast i den här traktorn på väg till gud vet vart med en man som verkar allt annat än gästvänlig.

Traktorn segade sig uppför en kulle. Mitt hjärta fladdrade till när ett hustak skymtade bortom den.

2 thoughts on “Skrivpuff, Skriva. 4:e januari, 2015.    

Leave a Reply

