Fortsättning från 15:e januari.

Skrivpuff, Skvallra. 23:e januari, 2015.

– Men han måste ju få hjälp, utbrast jag, av proffs, menar jag.

– I helvete heller, röt Åke och stampade på bromsen. Han vände sig häftigt om mot mig och jag kunde se hans ögon nagla fast mig. Ingen jävel får komma och börjar mixtra med Stures hjärna. Förresten blir det bara en massa snack bland kärringarna på byn.

Han vände sig och trampade ner gasen. Traktorn morrade till och vaggade igång. Jag stod tyst och glodde ut på den lilla kullen som fordonet sakta tog sig upp för. Hade jag gått för långt? Lagt mig i?

2 thoughts on “Fortsättning från 15:e januari.

Leave a Reply

