Skrivpuff, Svett. 28:e januari, 2015.

fortsättning från tidigare puff.

– Jag tror ändå att…, trevade jag men Åke avbröt mig.

– Jag vet itne vad det är som får dig att tro att du begriper dig på det här bättre än vad jag gör, och jag har inte lust att bråka med dig om det här, men du får helt enkelt sluta lägga dig i.

Jag stirrade ut på fältet. Trots kylan blossade mina kinder. Pälsen hade börjat klia i nacken. Egentligen ville jag ta av mig den. Det sista jag ville var att börja lukta svett. Det var tillräckligt illa som det var och jag skämdes över att ha klampat rakt in i en känslig situation utan att inse det. Jag ville protestera, men visste inte hur det skulle gå till utan att jag gjorde göra allt värre. Hade han rätt, la jag mig i sånt jag varken hade med att göra eller ens visste hur det egentligen låt till? min hand slöt sig och mobilen i fickan. Utan att riktigt tänka på det tog jag ut den och tittade på den.

-Stopp, vrålade jag, jag har fått kontakt.

Åke stampade på bromsen och vände sig hastigt om.

– Hur mår du? Har du fått en katt? Han tittade frågande på mig. Blicken såg orolig ut.

– Jag har fått kontakt, jublade jag, jag har äntligen fått kontakt. Ja, med mobilnätet, menar jag. Nu kan jag ringa efter hjälp.

3 thoughts on “Skrivpuff, Svett. 28:e januari, 2015.

Leave a Reply

