Skrivpuff, Praktisk. 2:a mars, 2015.

Jag är inte särskilt praktisk. Gör saker som faller mig in. Tänker inte. Planerar inte. Strukturerar inte. Saknar framförhållning. Inga mål faller mig på läppen utom de tillagade.

Impulsivitet är inte praktiskt. Men så är jag inte praktisk. Jag är impulsiv. Fast man kan inte tro det. Om man ser mig. Fast man kan tro att jag inte är praktisk. För jag är inte praktisk. Har aldrig varit. Tummen sitter inte mitt i handen men nästan. Pekfingrarna är välvda. Åt fel hål. Pekar inte rakt. Naglarna för långa. Trasslar in sig bland a, b och c. Kläderna sitter slarvigt. Skärpet i midjan sitter under skjortan. Halvvägs.

Jag är inte praktisk. Men jag är lat. Tar hellre genväg än omväg. Fastän genväg lätt blir en omväg. Nej, jag är inte praktisk. Jag kan inte planera. Jag är impulsiv och lat. Det ena syns kanske på mig, men inte det andra.

Men en dag då ska jag ha mål, planer och strategi. Jag ska göra allt från grunden, följa mönster och manual. En dag ska jag göra allt rätt. Djupandas och starta från början. Grundlägga målgången. En dag.

Men inte just idag.

5 thoughts on “Skrivpuff, Praktisk. 2:a mars, 2015.

  1. Bra skrivet. Jag undrar om de som är så otroligt välstrukturerade finns i verkligheten eller om de bara visar upp en prydlig fasad.

Leave a Reply

