Uppfinna 6 november 2015

Ibland önskar jag att jag slapp uppfinna dagen.

Slapp komma på. Slapp hitta på.

Att allt bara fanns där, färdigt och redo för skörd.

Ibland reser sig fågel Fenix ur askan, som av sig själv.

Poff! Så är den bara där. Men oftast inte.

Varför är det så svårt att hitta på? Det är ju bara att hitta på det man vill hitta på.

Så enkelt och så svårt.

I hela vida världen kan jag hitta på vad som helst.

Jag kan hitta skapa min egen värld.

Uppfinna mitt eget universum. Göra det precis just så som jag vill ha det utan andras lagar, regler och censur.

Så varför är det så svårt? Det är ju bara att sätta igång.

Fantisera. Hitta på. Drömma. Skapa.

Det kan ju varenda barnunge. En ren barnlek. Barnsligt enkelt.

Så varför är det så svårt?

3 thoughts on “Uppfinna 6 november 2015

Leave a Reply

