Skrivpuff, Smidig, 8:e februari 2016

 

 

Borde vara enkelt gjort

Skriva lite

Gnälla lite

Komma med en pekpinne eller två

 

Orden borde rinna via tangentbordets knappar in i dator, smidigt fylla skärmen ett efter ett.

Men varför gör de då inte det?

Varför blir det inte så?

Varför gör inte orden som jag säger? Trots att jag kämpar blir de inte till

 

Varför ringlar sig inte meningarna långa och vackra över det vita landskapet? Varför fyller de inte ut mina tankar, redogör för mina argument, ventilerar min frustration?

Varför?

Det borde ju vara så enkelt. Så lätt att gnälla lite. Att besserwissra, peka med handen och ”vägleda”

Ändå så går det inte.

Kanske glömde jag bort, att jag inte vet vad jag håller på med.

7 thoughts on “Skrivpuff, Smidig, 8:e februari 2016

Leave a Reply

