Skrivpuff, Trött, 24:e mars, 2016.

 

Mitt fel? Vad menar du, varför är det mitt fel?

Ja, men du säger ju aldrig ifrån! Du bara låter andra göra som de vill och ställer inte krav. Du måste knyta näven och slå den i skrivbordet, förstår du väl!

Fast det är väl ändå du som är bestämmer här? Hur ska jag kunna vara den som bringar ordning, när ingen lyssnar på mig utan bara hänvisar till att de gör som du har bett dem?

Men herregud, vad trött jag blir på dig! Ska du lägga över ansvaret på mig nu också?

Fast det är väl ditt ansvar, egentligen? I grund och botten, menar jag…

Fast jag har ju anställt dig för att du ska sköta dina sysslor!

Men de gör jag ju, bara det att det här inte riktigt faller på mitt bord… om han inte gör det han ska, oavsett vad jag säger, varför är det mitt fel?

Han är ju din assistent.

Fast jag har sagt till honom vad som gäller, vad han ska göra och att han ska göra det jag begär av honom. När han ändå inte gör det, måste jag ju ta upp det med dig, eller hur?

Ja, fast det är du som måste se till att han gör det han ska.

Men det går ju inte, han lyssnar ju inte!

Du kanske har fel attityd? Du har ju varit lite.. negativ på sistone…

Ja, är det konstigt, om han inte gör som jag säger och det han är anställd för att göra?

Men det är väl ändå inget att bli grinig för! Varför låter du så irriterad!?

För att det här inte fungerar och det enda som händer är att jag blir trött och snart går in i väggen.

Oj då, har du det mycket jobbigt?

Ja, det har jag.

Men ditt privatliv kan inte få styra här på jobbet!

Mitt privatliv?

Ja, stress på jobbet brukar bero på problem i hemmet.

Men det här har ju inget med mitt hem att göra, det handlar ju om att assistenten inte gör det han ska!

Det är kanske vad du tror, ja. Men det där måste du lösa hemmavid. Här gör vi vårt jobb, det är det vi får betalt för.

Ja, men han gör ju inte sitt jobb! Det är ju det jag försöker säga.

Nu ska du inte projicera dina problem på andra.

Men…

Nej, säger jag, nu löser du din hemsituation så var saken slutdiskuterad.

6 thoughts on “Skrivpuff, Trött, 24:e mars, 2016.

Leave a Reply

