Skrivpuff, Enklare, 6:e april, 2016.

Enklare

 

Det var så pinsamt, jag måste berätta. Alltså, jag gick längs Drottninggatan iför min nya klänning från Monki som jag skrev om förra veckan. Den är svart och böljar så underbart lägst med kroppen när en går och dessutom matchar de fyndade sandalerna som jag skrev i går så otroligt perfekt att det nästan inte går att beskriva! Ni bara måste leta upp dem och testa! Handväskan är förstås från DKNY eftersom jag föredrar kvalitet på sådana detaljer. Den är tidlös och kommer att hålla i evigheter, jag lovar!

Hur som helst gick jag där på gatan och speglade mig i de stora skyltfönstren när värsta snyggingen dyker upp framför mig. Jag hann inte väja undan utan krockade med honom, ganska hårt också för det gjorde ont i armen resten av dagen sen,  och han tittade på mig och frågade om det inte hade varit enklare om jag bara frågat om klockan eller vägen eller något sådant. Sen skrattade han och gick. Det var såååå pinsamt!! Ni anar inte!! För han var bara sååå snygg och de där gröna ögonen kunde en ju helt enkelt ha dött för att få drunkna i och om jag bara inte varit dum nog att springa rakt in i honom bara för att jag skulle ha koll på de nya kläderna som fanns i butiksfönstren så hade jag säkert dejtat honom nu.

Men istället stod jag där och kände mig dum över att han trodde att jag var en sådan som brukade krocka med killar som jag var intresserad av, fast jag inte är sådan alls. Och egentligen var det ju en olyckshändelse, men det kommer han aldrig få veta, och min arm gör fortfarande ont om jag känner efter. Så efter det tog jag tunnelbanan hem och har inte någon ny outfit att visa upp idag. Sorry, men ni får kika in igen imorgon för då kommer jag att uppdatera med de kläder som kom på posten! Yay! Jag lovar, det kommer att vara värt det – de är bara att dö för!

2 thoughts on “Skrivpuff, Enklare, 6:e april, 2016.

Leave a Reply

