Skrivpuff, dåna, 23:e maj, 2016.

Kan du sluta? Det dånar så att jag blir tokig här!

 

Men du, du kan faktiskt stänga fönstret, för det är möjligt för mig att sluta nu när jag väl har börjat!

 

Jag hade stängt fönstret, men det hjälpte inte. Faktiskt. Ditt ego!

 

Du, jag har inget alternativ om du trodde det. Du äger inte det här stället!

 

Nej, men jag bor här och jag har vissa rättigheter.

 

Jovisst, men jag måste göra det här annars kan du ta dina rättigheter och stoppa upp dem!

 

Det var väl det värsta jag har hört! Du är då inte lite fräck du!

 

Gå in och fortsätt med det du höll på med och sluta gnäll på mig. Jag gör bara det jag ska.

 

Ja, men det är ju det jag försöker, begriper du inte att det är det som inte går så som du väsnas?

 

Ja, men om inte jag får fortsätta här, kan du glömma att kunna stänga det där fönstret för det här trädet kommer att komma ner oavsett om det är med hjälp av mig eller inte.

 

Men då får det helst bli utan din hjälp!

 

Ja, om du vill bo i en trädkrona som en annan gammal skata, så, ja visst!

 

Vad tusan menar du med det?

 

Jag menar bara att det är trädet är ruttet i stammen och att det lutar åt ditt håll. Så när det väl brister, så är det rakt in i ditt stora fönster, precis just där du nu står och gapar. Kanske ryker din inglasade balkong också, om du har tur, höll jag på att säga….

 

Jaha. Ja. Men se till att du tar ner trädet tyst. För jag försöker skriva här och vill inte bli störd. Adjö.

 

Ja, hej då med dig också.

5 thoughts on “Skrivpuff, dåna, 23:e maj, 2016.

Leave a Reply

