Skrivpuff, För min del, 14:e december 2016.

 

 

För min del kan man gärna prata om det, men jag hinner inte just nu. Det är inte så att jag är rädd, eller så. Det är verkligen bara det att just nu har jag lite bråttom. Livet väntar inte, du vet. Ja, det är inte roligt, det är det förstås inte men inte mycket att göra åt. Värmepannan har börjat trassla igen också. Jag vet inte vad det är. Jag får be Ola hjälpa mig med det där. Du vet, det går ju inte att stå utan värme så här till vintern, inte. Nej, det vore ju förargligt. Vad säger du? Har Oscarssons fru dött? Nej, det var tråkigt att höra. Hon var ju så pass ung och frisk ändå. Vad dog hon av då? Jaså, du vet inte? Jaha, det var synd. Du får hälsa Oscarsson från mig sen när ni ses. Vad då, har han redan flyttat? Jaså, det var snabba ryck! Nej, men är det så länge sedan vi talades vid sist? Det får vi ändra på. Ja tiden flyger iväg så snabbt. Ena dagen lägger man undan vinterkläderna, nästa är det dags att ta fram dem igen. Men du, nu måste jag gå. Det var roligt att prata med dig. Vi hörs sen. Hej… ja… hej med dig…!

 

 

 

9204592877_9b8f6acb96_z

Telephone 8746 Foto: tony_duell, Creative commons. https://flic.kr/p/f2nWMc

5 thoughts on “Skrivpuff, För min del, 14:e december 2016.

  1. Måste skratta högt mitt i alltihop. Jag hör kvinnans röst tydligt. För det är väl en kvinna? Den där tillrättalagda höga rösten många kvinnor la sig till med när det konverserade, speciellt på telefon, under min uppväxt. Kanske är det så fortfarande? Så bra!

  2. Å underförstått … måtte det dröja ett år till jag av misstag springer på dej igen…eller lyfter på luren…
    Lustigt det “hörs” ju tydligt att det är en kvinna…:-)

Leave a Reply

