Skrivpuff, 16:e februari, 2017.

Ta en bok.
Välj en slumpmässig mening i mitten av boken.
Skriv en text baserad på meningen.
Du bestämmer själv hur trogen ursprungsmeningen du vill vara. Dina tankar och din inspiration är det viktigaste.
Berätta gärna vilken bok du valt.

 

”Jag kände mig förvirrad.”, ur Fateme Behros, Som ödet vill, sidan 199.

 

Jag kommer inte upp ur sängen idag, sa Olga i mobilen till Malena. Jag kan inte komma. Förlåt att det ställer till det för dig… men jag har haft flera dagar på raken då jag känt mig helt förvirrad. Det var nästan så att jag inte hittade hem i förrgår. Mmm… jag vet…. Jag måste ringa till vårdcentralen… får se vad de säger… ja, jo, jag ringer dem idag så fort de öppnar. Ja… jag vet… jag önskar att jag kunde komma. Men jag är inte någon bra pedagog om jag inte kan hålla ordning på mig själv ens. Hur ska det gå med barnen då? Mmm… jag hör av mig så fort jag får besked. Ja, jag lovar. Vi hörs!

Olga skönt tillbaka mot kudden. Hur skulle hon orka ta sig till vårdcentralen när benen kändes som slaka spagettistrån? Men hon antog att hon måste. Hon programmerade in ett alarm i mobilen. Strax före åtta skulle den signalera att det var dags att ringa för läkartid. Till dess skulle hon ligga här och stirra i taket, oviss om hur hon skulle orka få på sig kläderna och ta sig till centrum.

 

4 thoughts on “Skrivpuff, 16:e februari, 2017.

Leave a Reply

