Skrivpuff, 27: april, 2016

Tillfälligt

Å gud vad jag hatar när luggen åker in i ögonen sa hon och skakade huvudet lite lätt bakåt.

Jag tycker att det ser fint ut, sa han och kikade på henne ur ögonvrån

Men jag ser ju ingenting! Det måste ju ändå vara det viktigaste.

Jo, det är klart…. Självklart. Du är fin även med luggen bakåt.

Fast min panna är väl väldigt hög..? jag tycker att jag ser det varenda gång jag går förbi en spegel. Det är hopplöst. Jag måste ha lugg, fastän den glider in i ögonen.

Men den där väl inte särskilt hög..?

Fast då menar du ändå att den är hög?

Nej, den är… normal.

Normal? Vad är en normal panna?

En… mittemellan panna…? Varken hög eller låg… tänker jag… som din.

Fast min är väl hög?

Nej, det tycker jag nog inte…

Ja, fast det tycker jag. Så den får bli kvar… ja, luggen, alltså. förresten måste jag gå nu… jag har en kille på lut som jag träffar lite tillfälligt så där. Han är så söt så du anar inte! Vi ses!

Du…?

Ja..?

Äsch, det var inget… vi ses sen.

Ok. Hej!

4 thoughts on “Skrivpuff, 27: april, 2016

Leave a comment